Express Medical scoort 9 op 10 bij tevredenheidsonderzoek! 

Met behulp van het onderzoeksbureau iVOX stuurden we een online bevraging uit naar 95 klanten en 350 uitzendkrachten. De bevraging werd begin dit jaar uitgestuurd*. Express Medical stelt het aanbieden van een betrouwbaar partnership & een kwaliteitsvolle dienstverlening voorop. Via dit onderzoek kanaliseerden we de noden en wensen van onze klanten en uitzendkrachten. Dit met het oog op positieve groei en het handhaven van een duurzame samenwerking. Benieuwd? Hieronder een greep uit de resultaten.

Professionele aanpak en sterke administratie in de spotlights

Uitzendkrachten en klanten geven Express Medical een 4 op 5 wat administratie betreft. Niet onbelangrijk wetende dat uitzendkrachten een sterke administratie belangrijk vinden voor een goede samenwerking met een uitzendkantoor. 89% van de uitzendkrachten vindt de contracten duidelijk. Eenzelfde aandeel geeft aan deze tijdig aan te krijgen; alsook steeds correct te worden uitbetaald.

Ook de professionele aanpak wordt in de bloemetjes gezet. 9 op de 10 uitzendkrachten (vs. 8 op de 10 klanten) zijn hier tevreden over. Meer specifiek vindt 99% van de klanten dat ze telefonisch op een professionele manier worden toegesproken. 94% van de klanten vindt verder dat ze een snel antwoord krijgen op vragen via mail. Eenzelfde aandeel geeft aan dat er met aandacht naar hen wordt geluisterd.

Leuke jobaanbiedingen vs. Succesvolle plaatsingen

8 op de 10 uitzendkrachten zijn tevreden over de jobaanbiedingen van Express Medical. Meer in detail geeft 80% aan dat hun verwachtingen worden ingelost.79% geeft aan meteen een jobaanbieding gekregen te hebben bij inschrijving. 

Ook onze klanten ervaren vaak een ‘perfect match’. 78% is tevreden over de kandidaten die door Express Medical werden aangebracht. Voor zij die niet tevreden zijn, voelt 97% zich na melding hiervan wel verder geholpen. 

De meerderheid van onze respondenten zou Express Medical aanbevelen bij collega’s en andere bedrijven.

Maar liefst 96 % van onze bevraagde uitzendkrachten zou Express Medical aanbevelen bij collega’s en vrienden. Voor onze klanten ligt dit percentage op 87%.

De voornaamste reden om voor Express Medical te kiezen, is hierbij de professionele aanpak van de medewerkers en de betrouwbaarheid van de dienstverlening. Termen als ‘specialisme’ en ‘kwaliteit’ worden eveneens aangehaald.   

The only way is up

Uiteraard is het niet ‘all glitter and glory'. Ruimte voor verbetering is er altijd. De uitdaging lijkt te liggen bij digitalisatie. Hier krijgt Express Medical een eerder matige/neutrale beoordeling. 40% van de klanten vindt Express Medical vooruitstrevend op het vlak van technologie. 

Bij de uitzendkrachten ligt dit (mede) dankzij de intrede van onze nieuwe TAZK app heel wat hoger. Zo vinden 7 op de 10 uitzendkrachten Express Medical vernieuwend op het vlak van digitalisatie. 1 op de 2 van hen maakt op dit moment dan ook al gebruik van de app. De app krijgt een gemiddelde score van 4/5.


* De bevraging werd uitgevoerd tussen 18 december 2018 en 11 januari 2019.